Kirsten Lockenwitz
Billedhugger
Linien har altid været en afgørende faktor i mit kunstneriske udtryk. Det kommer klart til udtryk i akryl neon værkerne.
Neon og akryl stiller de største krav om stringens hvis kunsten skal overleve i så slagkraftige og kontante medier.
NEON ARGON RELIEF 1970akryl, argon200x200Statens Museum f. Kunst
BLÅ NEON TEGNING 1981triptykonakryl, argon240x514Amtsgården, Roskilde
IRON MESA 199194X240laserskåret jern, argonKunsten, Aalborg
MOUNTAIN VAPOUR 1978akryl relief115x92x27
RØD VANDRING 1981 triptykonakryl240x514
SAMURAI 1992akryl148x240Kunsten, Aalborg
THE WHOLE 1978akryl122x100x8tilh. Statens <museum for Kunst
TALISMAN 1978akryl, tusch122x90x8
VAPOUR CURVE 1984Separat Udstilling 2005 Den Frie
RØD STREG I REGNINGEN 1981akryl, argon, indstøbt pigment240x148
THAW 1982 reliefakryl, spejlakryl126x177
UNDERVANDSKULPTUR 197878x148x76UNDERVANDSFÆNOMEN 197890x145x90
MONUMENTRELIEF 1988kobber, argon107x217
AKRYL RELIEF rød gul grøn 1968Parafrase 'Ellen Christensen i grøn kjole'78x81
BLUE NOTEakryl, argon